dissabte, 22 de maig del 2010

EL MEU MILLOR RESULTAT

No se encara ara a l'hora depublicar este post quin es el millor títol, com fer la crònica de un resultat que resulta sorprenent per a mi mateix, fora bromes, com que no tinc iaia, estic acostumat a animar-me tot-sol, però aquesta vegada el resultat ha superat totes les espectatives que jo tenia ficades en aquesta prova.

Primer que res dir que córrer amb 10h32' un Ironman no sembla gran cosa, però en les condicions en que vam córrer a l'Ampolla, aquest temps, em sembla sorprenent a mi mateix ara que reviso el resultat de altres atletes amb grans marques acreditades que van acabar entre 30 i 60 minuts pitjor dels seus objectius. I el lloc final està certament per damunt del que jo esperava, i del que segurament els companys de club me vein capaç.

La prova era un drama anunciat, i jo la vaig afrontar de la pitjor manera, amb nervis i pensant en la cursa tota la setmana, memoritzant els moviments de la transició, preparant-me per les sensacions, pels moments d'èxit o fracàs, i segurament el millor seria aprendre a abstreure'm i m'hagués anat millor, ja que la nit abans no vaig poder ni dormir. Tot i així per la cursa tenia uns elements de ànim clau, el primer el resultat de SUECA i el segon el somriure dels tres petardos que duc memoritzat pels moments mes durs.





A lo que anem. A les 7:00 del mati, saludats tots els coneguts i amics, considerades les condicions ventoses en que es començava la prova, em situo en un bon lloc per la sortida, a la foto se'm veu amb els meus bracets inconfundibles, dret de roig a la dreta, vaig sortir pel costat bo, però vaig haver de parar per ficar el xip dintre el traje per que me frenava la corretja, falta de pràctica.

Els 3,8 swim un infern, no havia nedat prou en aigües obertes, al vent i l'oleatge me van fer tragar aigua de lo lindo, i al no dur crono m'imagino que estic en un temps horrible de 1h 10, al sortir de l'aigua, una mica marejadet i dolorit de braços (això s'ha de corregir aquest any o no hi ha lanzarote que valgue) la veu de Mario m'anima, em diu que vaig el 54 i que vaig a fer un top 10, li dic que flipa, però que estem en cursa i s'ha de patir. El parcial de 1h4 es acceptable per les condicions del mar que ja provoquen alguns abandonaments.


No ho sabia prou be el que calia patir. El primer gir me serveix per adonar-me que estic circulant a uns 12 minuts del cap de cursa al giro de la Arrossera, i a no més de 8 minuts de Victor Dobaño que serà la meva referència vàlida durant tota la cursa. També m'adono que vaig cinquè de l'equip i que evidentment no puntuaré i veig que darrera ve Ernest Renedo, que pel seu cos voluminós suposo que superarà millor que jo les dificultats eòliques.

La primera volta marco 34 km/h, i8 vaig el 40 però a partir d'aquí avall, cada volta el vent bufa més, fins que a la tercera la bici es ingovernable, mos venen les òsties per tots els costats, el meu únic consol es que mantinc la distància amb Victor i augmento amb Ernest, el que me fa pensar que dec dur un bon ritme.El parc eòlic està parat per excès de vent, i molts ciclistes abandonen en aquesta part de la prova per desesperació o per caigudes.

Al final de la prova ciclista, torno a veure al Chaverri que me diu que "vas el vigésimo", jo alucino, però que diu este tio!!!, el vigésimo, el fantasma del top ten apareix de nou.
He estat 6 hores dalt la bici, sofrint de cara a vent, i menjant i recuperant els trams de vent a favor, he mantingut la distància amb Victor Dobaño, un triatleta ben experimentat i que entrena gairebé el doble que jo (com segurament tots els que estan entre els 20 primers, però cadascú ha de competir amb el que té i com pot), que amb les meves miserables 11 horetes setmanals estic plantant cara a gent bastant dura.


Quan els peus toquen a terra, només puc pensar una cosa, ja no hi ha gran cronom oblidate'n, però sembla ser que puc ajudar l'equip, ja que estic en el meu terreny, on en condicions normals soc superior a tots ells per la meva marca 2.36 en marató, si es així avui serà un dia feliç esportivament parlant.
Vaig fer cap al Prat, per què al Ploms no em vaig sentir mai a gust, fins i tot un any vaig puntuar tercer de l'equip per fer tercers a Banyoles en campionat de Catalunya, i encara espero "el podi", "el chec" i les gràcies, per què no vaig tenir res de res.

Però la bici m'ha deixat les cames MOLTES absolutament, així que me dedico a posar una cama devant de l'altra i a donar consells a la gent, veig que tinc el Victor a 8 minuts, i penso en que el podria agafar, però només si ell falla, cosa que no li dessitjo, encara que a tots ens agrada guanyar. A la segona volta passo al Arias, i tot l'equip es volca en mi, ja que amb la cursa brutal dels dos primers del Manresa, soc la clau de la victòria per equips, em centro en mi mateix i procuro mantenir el ritmet de 32-33 minuts la volta, que em duria a fer aproximadament 3.18 fins i tot he desdoblat un atleta asturià que anavà setè, i que corria com una moto, al que vaig recomanar que afluixés abans de petar, potser el consell li va arribar tard, però estem parlant de gent jove amb molt bon futur esportiu.
Finalment no es possible mantenir este ritme, estic molt però que molt fluix, així que tiro de coneiximent, correré amb el cor els darrers 3 km ni més ni menys, d¡aquí el pobre crono de la marató 3.22, he corregut per assegurar, però millor, així no he hagut de parar ni un segon, ni a agafar aigua tant sols.

No cal dir que al podi estic mes content que un crio en una piruleta, això es un podi de luxe, estic rodejat de cracks de tres clubs històrics, Prat, Manresa i Vallirana.


Moment ara per descansar, agafar piles, i engrescar als de casa per un objectiu més ambiciós encara que aquest onzè lloc a l'Ampolla, Lanzarote.


Classificació

1 FERNANDEZ LEDESMA, DANIEL C.N.PRAT-TRIATLO- ABM 9:15:49
2 SANTASUSANA BAYONA, CARLOS C.N.MANRESA- ABM 9:30:38
3 IBARBIA AIZPURU, ANDONI AZKOITIKO T. T. ABM 9:34:18
4 BERMEJO BARNILS, SERGI C.N.MANRESA- ABM 9:40:29
5 SANTANDER DE LA MUÑOZA, FERNANDO T. EVASION CASTELLON ABM 9:43:37
6 ARREGUI ZUBIMENDI, AITZOL INDEPENDIENTE ABM 9:45:14
7 ARIAS GARCIA, RAMON TRIATLON REMECO MURALLA LUGO V1M 10:03:57
8 DOBAÑO LAZARO, VICTOR C.N.PRAT-TRIATLO- ABM 10:18:44
9 SALA ESCOBET, FRANCESC CLUB TRIATLO BERGA V1M 10:19:10
10 PARADINAS MOMBIELA, EUSEBIO C.T. GUADALAJARA- V1M , 10:27:18
11 LLUIS RODRIGUEZ, JOSE MARIA C.N.PRAT-TRIATLO- ABM 10:32:15
12 ARNEDO PALOMARES, JON HIRUBI-K SOPELANA ABM 10:34:02
13 GARCIA DE LAS HERAS, JOSE MARIA PILOÑA.DEPORTE ABM 10:34:07
14 LOPEZ MARQUEZ, ORIOL JOSEP C.N. VILAFRANCA ABM 10:34:13
15 CARRERAS FABREGAT, ALEX C.E.PICORNELL- ABM 10:37:31









2 comentaris:

Anònim ha dit...

Felicitats Lluís, has fet una gran cursa, molt regular, demostrant que amb 'només' 11 hores setmanals es poden fer grans resultats fins i tot en llarga distància.

De ben segur la teva experiència en Marató i altres curses t'han ajudat a saber regular-te i mantenir el cap fred i el cor calent.

Molta força amb els teus objectius esportius i ens veiem al Llop!!

Victor.

Sergio García ha dit...

Enhorabuena Ironman!!! Grandísimo resultado y muy buen final!